Jak nejlépe pečovat o oči a dobrý zrak? Naučte se speciální cviky

Jak nejlépe pečovat o oči a dobrý zrak? Naučte se speciální cviky
zdroj: Shutterstock

Moderní doba ve znamení počítačové technologie a času tráveného u počítače si vybírá daň na našem zraku. Oči jsou více namáhané a velice často se lidé potýkají s tzv. syndromem suchého oka. Co našemu zraku dokáže jednoznačně pomoci?

Oči máme jen jedny. Všichni to víme, ale bohužel na to často zapomínáme. Trávením času u počítače jsou oči více zatěžovány. Rovněž i další faktory mají negativní vliv na lidský zrak. Stejně tak je fakt, že s přibývajícím věkem dochází ke zhoršování vidění. To vše však lze výrazně oddálit a negativní procesy zpomalit – pomoci může vhodná strava a speciální oční gymnastika.

Potraviny s blahodárným účinkem na lidský zrak
Vhodnou stravou lze zrak velmi ovlivnit. Kdo nikdy neslyšel o mrkvi jakožto zdroji provitamínu A a jejích prospěšných účincích? Avšak jsou i potraviny, které mají mnohem lepší účinek. Které stojí za to zařadit je do jídelníčku? Prvenství v tomto směru mají borůvky, které jsou bohaté na flavonoidní látky, pomáhají snižovat riziko onemocnění oka a chrání i před šedým zákalem. Významné jsou hlavně antokyany, které ovlivňují ostrost vidění. Dále se můžete spolehnout, že znamenitou službu prokáží i jahody, mandle, listová zelenina, losos, pstruh či tuňák.

V čem tkví podstata oční gymnastiky?
Oční gymnastika přinese úlevu očím a funguje na bázi přirozené masáže očního orgánu. Je vhodná pro všechny. Pro ty, kdo tráví mnoho času u počítače, je takřka nutností. Však to znáte, kdy z počítače máte tzv. vykoukané oči, pálí vás, hůře se soustředíte apod. Toto vyřeší právě toto cvičení. Důležitá je zde pevná vůle, neboť je ideální provádět cviky 3x denně. Doporučuje se také cvičit pravidelně večer před spaním. Výsledkem bude i to, že vaše oči nebudou brzy unavené a oční svaly poté více vydrží. Doporučuje se cvičit bez brýlí.

Konkrétní cviky neboli přesně daná sestava
Mezi cviky vždy na 5 až 10 vteřin oči zavřete a uvolněte. Každý cvik se provádí 10x a zásadně v daném pořadí.

  • Zamrkat.
  • Podívat se směrem nahoru a dolů.
  • Podívat se doprava a doleva.
  • Podívat se do úhlopříčky zprava nahoře a vlevo dolů.
  • Podívat se do opačné úhlopříčky, tj. zleva nahoře a doprava dolů.
  • Zakroužit očima doprava.
  • Zakroužit očima doleva.
  • Zamrkat.

Líbil se Vám článek?
Sdílejte ho s přáteli! A přidejte si nás na seznam.cz!

Také by Vás mohlo zajímat

Jak udržet na uzdě hormon hladu, ghrelin?

Jak udržet na uzdě hormon hladu, ghrelin?

Ghrelin neboli „hormon hladu“ hraje v redukci i udržování hmotnosti zásadní roli. Jeho úkolem je signalizovat mozku potřebu doplnit energii jídlem. Jak ho udržet pod kontrolou společně s váhou?

Čtěte dál
5 tipů, jak si maximálně udržet psychiku, zdraví i kondici v boji proti COVID-19

5 tipů, jak si maximálně udržet psychiku, zdraví i kondici v boji proti COVID-19

S dnešní situací nikdo nepočítal. Přesto můžeme podle odborníků i v této těžké době udělat něco, abychom alespoň minimalizovali riziko...
Jak se bránit nákaze? Speciální dechové cvičení na podporu plic a vhodný doplněk stravy

Jak se bránit nákaze? Speciální dechové cvičení na podporu plic a vhodný doplněk stravy

Většinou mají problémy s imunitou malé děti od 3 do 6 let a starší lidé nad 65 roků a lidé s velkou psychickou zátěží. Tyto skupiny...

Videorozhovor