Jak v těchto dnech dobít naději a životní energii

Jak v těchto dnech dobít naději a životní energii
zdroj: Shutterstock

V současné poměrně psychicky složité situaci spojené s koronavirem bychom vás i my rádi naladili pozitivně. Již měsíc únor byl pro mnoho lidí velmi náročný, často se objevovaly vichřice, velmi neobvyklé bylo i to, že vítr vanul v průběhu měsíce ze všech čtyř světových stran, čímž zvířil vše, kudy jako tornádo prošel. Vířil naše životní jistoty, vztahy, pracovní záležitosti i zdraví. Pokud máte i vy pocit, že se vás toto týká, že se vám v životě spousta věcí uzavřela nebo naopak otevřela, pak věřte, že je nás takových spousta a nejsme v tom sami. A koho se toto netýkalo v únoru, březen nám sem navíc dovál virus COVID-19 a rozhodil i zbytek populace.

Ráda bych nás proto všechny motivovala a zlepšila nám náladu. Věřím, že být sám doma v karanténě je velmi náročné. Tito lidé nyní nemají šanci čerpat sílu z přírody, je proto vhodné se obrátit k sobě dovnitř a hledat energii ve svých vnitřních zásobách. Velmi dobrým pomocníkem je pro to cvičení, různé lekce se dají najít na internetu, jóga, pilates, posilování, tanec… co je vaší mysli a tělu blízké. I pokud trávíte celý čas doma, je fajn si dát vanu nebo sprchu a vnímat očistu těla také jako jistou očistu ducha a energetických polí kolem nás. Vzduch pročišťují a energeticky nabíjí zapálené svíčky, pro zlepšení nálady pomáhá i aromaterapie. Nezapomínejte také hodně větrat a pouštět do svého bytu příjemný vzduch, který začíná být pozvolna provoněný jarem. Udělejte si každý den něčím radost, oživte jej něčím novým. Buďte kreativní, kromě hloubkového úklidu, který nyní dělá mnoho lidí v karanténě, můžete ledacos tvořit, malovat, psát nebo naopak číst. Pokud máte zásoby surovin, můžete vyzkoušet recepty na jídla, na která byste normálně neměli čas – to, že si na nich ve výsledku pochutnáte, vám jistě také zlepší náladu. Při činnostech doma si můžete pouštět hudbu, kterou máte rádi – ta k životu neodmyslitelně patří a je pro nás důležitá. Zpívejte si a smějte se, kdykoli k tomu bude během dne příležitost. A kdo už se nemůže dočkat, až bude zase moct ven, může si cestovat zatím alespoň prstem po mapě a spřádat plány, kam se podívá, až budeme moci všichni znovu volně dýchat.

Ostatní zatím stále mohou chodit do přírody, která je největším zdrojem pro načerpání nových sil a pozitivní energie. Pokud žijete ve městě, je to jistě o něco těžší, ale i přesto je vhodné občas nasadit roušku a na procházku zajít. Nebo si v lepším případě vyjet autem na výlet do nezalidněných oblastí. Lesy a stromy obecně jsou velikou zásobárnou energie. Zkuste si někdy obejmout strom a vnímat jeho sílu. Nebo vylézt na skálu, kopec, rozhlednu či posed a dívat se do kraje, poslouchat ptáky, šumění větru nebo hučení potůčků či řek. To vše nás nabíjí… Zavřete si oči a vnímejte svůj dech, vůni kolem sebe. Zastavte se na chvíli a myslete na vše dobré, co ve svém životě stále máte. S každým nádechem přijímejte pozitivní energii a s každým výdechem si naopak můžete představovat, jak všechno nedobré, co tíží vaši mysl, odchází pryč. Je to taková forma krátké meditace, která nám pomáhá k načerpání hluboké spokojenosti a objevování své vlastní přirozenosti. Pokud svítí sluníčko, nastavujte tvář jeho paprskům a nechávejte se dobít i jeho silou. Ostatně, vitamín D, který se působením slunečního záření na naši kůži tvoří, je nezbytný nejen pro naši dobrou imunitu, ale i psychickou pohodu. Zastavme se nyní, kdy pro to máme více prostoru než jindy, a všímejme si detailů a dokonalosti přírody, v níž je síla a připomínka správnosti koloběhu života.

Je důležité pamatovat i na to, že člověku se všechna úskalí snáz překonávají, když na ně není sám. Pokud je vám tedy smutno, zavolejte lidem, které máte rádi. Kdy jindy než v takovýchto časech je potřeba stát při sobě. Buďme k sobě vzájemně ohleduplní, zodpovědně nosme roušky a držme si palce, ať tyto těžké chvíle přečkáme, brzy pominou a do budoucna nás všechny vnitřně posílí. Ať už se nyní děje cokoli, pod povrchem je všechno v pořádku a děje se to za jistým účelem. Ten nám zatím možná není zcela znám, ale je součástí naší životní cesty. Nepřestávejme tedy věřit, že vesmír to s námi myslí dobře.

Líbil se Vám článek?
Sdílejte ho s přáteli! A přidejte si nás na seznam.cz!

Také by Vás mohlo zajímat

Jak udržet na uzdě hormon hladu, ghrelin?

Jak udržet na uzdě hormon hladu, ghrelin?

Ghrelin neboli „hormon hladu“ hraje v redukci i udržování hmotnosti zásadní roli. Jeho úkolem je signalizovat mozku potřebu doplnit energii jídlem. Jak ho udržet pod kontrolou společně s váhou?

Čtěte dál
5 tipů, jak si maximálně udržet psychiku, zdraví i kondici v boji proti COVID-19

5 tipů, jak si maximálně udržet psychiku, zdraví i kondici v boji proti COVID-19

S dnešní situací nikdo nepočítal. Přesto můžeme podle odborníků i v této těžké době udělat něco, abychom alespoň minimalizovali riziko...

Videorozhovor