Bolí vás často hlava? Místo pilulek zkuste cílenou masáž, která zabere jen 10 sekund

Bolí vás často hlava? Místo pilulek zkuste cílenou masáž, která zabere jen 10 sekund
zdroj: Adobe Stock

Bolesti hlavy trápí čas od času každého. Ať už je to z nevyspání, nedostatku tekutin nebo stresu. Protivné jsou pokaždé. Řešíte je oblíbenou a osvědčenou pilulkou? Máme lepší řešení. Zabere vám jen 10 sekund, ale zaručeně pomůže.

Nespavost, únava, nedostatečný pitný režim, stres a vyčerpání. To bývají časté příčiny bolesti hlavy. Ta ale nezačne bolet jen tak sama od sebe. Potřebuje nějaký spouštěč. A všechny dosud jmenované příčiny jsou většinou, až na vážné případy samozřejmě, takové, kdy je bolest hlavy záležitostí již spíše psychickou – jsou to polínka, která živí jeden veliký oheň. Tím ohněm je špatné držení těla.

Největší kámen úrazu? Sedavý způsob života
A dalším polínkem je sedavý způsob života. Ano, mluví se o něm více než dost. Přesto ale mnozí stále pořádně nic nedělají proto, aby se jeho negativním důsledkům vyhnuli. A bolest hlavy je právě jedním z nich. Když celý den sedíte, hledíte do monitoru počítače, většinou nevydržíte správně a rovně sedět. A po celém dni jste příliš unavení, než abyste se věnovali nějaké příjemné pohybové aktivitě, nebo se třeba jen alespoň trochu protáhli. A tak se položíte na gauč, najíte se, chvíli sledujete televizi a jdete spát. Ráno vás bolí celé tělo. Správný postoj se bortí, svaly ochabují a zkracují se, nefunguje vyměšování a zpomaluje se metabolismus samozřejmě také bolí hlava.

Předsunutá brada, pokleslá ramena
Celý problém ještě podporuje zimní počasí. Vlivem chladu se často choulíme do sebe, abychom zde našli kousíček tepla, které mrazivý vítr nemilosrdně bere. Kulatíme záda, ramena padají dolů a dopředu, předsouváme bradu a mnohem více než člověku se začínáme podobat vzdáleným opičím příbuzným. Dopustit, aby se člověk vzpřímený pomalu zase hrbil a hrbil, až by začal vypadat zase jako primát? To snad ne. Samozřejmě je třeba pracovat na celkovém zlepšení držení těla. Tomu pomůže aktivace svalstva. Ideálně jógou nebo nějakým jemným cvičením provozovaným pravidelně. To je běh na dlouhou trať. A když vás bolí hlava potřebujete ulevit hned. Víme, jak na to.

Zmírněte napětí v čelisti a ulevíte bolavé hlavě
Ramena, krk, čelisti. Každodenně jsou vlivem věčného sezení, hrbení a choulení se ve velkém napětí. To vede k nadměrné ztuhlosti. A ta může být příčinou nepříjemných bolestí hlavy. Více než růžová pilulka pomůže jednoduchá masáž, která nezabere více než 10 vteřin. Její účinnost tkví v uvolnění velkého žvýkacího svalu (masseter), který spojuje čelisti s lícními kostmi a hraje hlavní roli při žvýkání (odtud také jeho název). Pokud jsou čelisti vlivem špatného držení těla a stresu stažené, mohou tak způsobit zatuhnutí nejen velkého žvýkacího svalu, ale i omezení činnosti dalšího svalstva v blízkosti hlavy, jako jsou třeba krční svaly. Když je napětí příliš velké, může vést k bolestem hlavy.

Stačí 10 sekund
Uvědomte si, jak často máte tendenci sevřít zuby, když se cítíte nejistí nebo nervózní. Stažená čelist může přinést nepříjemné bolesti hlavy. Chcete-li se jich zbavit, je proto nutné čelist uvolnit. To je proveditelné velmi jednoduchým a rychlým způsobem. Položte špičky prstů na velký žvýkací sval. Najdete ho tam, kde se čelist potkává s tváří. Co nejvíce otevřete ústa – rozevřete čelisti. Ústa znovu zavřete a opakujte, dokud neucítíte uvolnění svalů. Provádějte klidně několikrát denně.

Líbil se Vám článek?
Sdílejte ho s přáteli! A přidejte si nás na seznam.cz!