Chcete rychle otěhotnět? Jděte na to přírodní cestou. Mám 4 tipy

Chcete rychle otěhotnět? Jděte na to přírodní cestou. Mám 4 tipy

Devět měsíců častého zvracení, únava, nárůst hmotnosti a nateklá ňadra nejsou věcmi, o nichž ženy sní. Těhotenství není snadné. Je ale cestou, na jejímž konci čeká ta nejkrásnější odměna – novorozenec, který je jen a jen váš. A partnera samozřejmě.

Za ten pocit dokonalého štěstí a sounáležitosti to devítiměsíční utrpení určitě stojí. Navíc nikde není psáno, že trpět musíte celých devět měsíců. 

Většinu obtíží lze pohodlně zmírnit přírodními prostředky, které pohladí tělo i duši. Které to jsou?

  1. Jezte za dva
    I pokud se otěhotnět teprve snažíte, uvědomte si jednu věc. Teď už nejíte jen pro sebe, ale i pro své dítě. Proto je třeba začít nad skladbou jídelníčku více přemýšlet a volit jen takové potraviny, které vašemu tělu budou prospívat. Zeptejte se sami sebe, zda jíte zdravě, dostatečně, nebo zda se naopak nepřejídáte. Nevíte si rady? Poraďte se s výživovým specialistou, který pomůže najít řešení vhodné pro oba – vás i dítě. Z obecných rad můžeme zmínit, že je dobré jíst dostatek čerstvého ovoce a zeleniny, a také bílkovin (a to spíše rostlinných, které jsou pro tělo lépe stravitelné). Zařaďte do jídelníčku chia semínka, čočku a kvasnice. 
  2. Cvičte
    Sportem ku zdraví, říká se. A něco na tom bude. Pravidelný pohyb je nedílnou součástí zdravého životního stylu, díky němuž v těle vše funguje tak, jak má. Což je ideální stav pro početí nebo již i pro těhotenství, pokud se v něm nacházíte. Cvičení tedy podporuje plodnost, a naopak sedavý způsob života podle četných studií zvyšuje riziko neplodnosti. Nic by se ale nemělo přehánět. Časté a příliš intenzivní cvičení může naopak negativně ovlivnit zdraví vaše i vašeho dítěte. Může totiž změnit celkovou energetickou bilanci a mít drtivý dopad na váš reprodukční systém. 
    Pokud ale zvolíte vhodné formy pohybu, nemusíte se ničeho takového obávat. Mezi ně patří aerobní aktivity, jako je rychlá chůze, jogging, plavání nebo tanec, které posílí srdce i plíce. Hluboké vnitřní svalstvo posílí cvičení s vahou vlastního těla a také jemná jóga, která kromě toho pomáhá s celkovým uvědoměním si vlastního těla a toho, co se v něm odehrává. Vyberte si své oblíbené polohy, sledujte dech a vnímejte, co se děje uvnitř vás. Nejen, že se budete cítit dobře na těle, ale klidná jóga prospěje i vaší mysli. Začnete si uvědomovat sebe sama a i dítě, které ve vás roste, nebo může vyrůst. Budete jemnější, vnímavější a něžnější. Vyhněte se naopak krátkým intenzivním cvičením, jako jsou sprinty, skákání a intervalové tréninky. 
  3. Odpočívejte
    Hormonální změny během těhotenství mohou být významným spouštěčem zvýšeného stresu. Je známo, že přepracování a stres mohou prodloužit dobu, kde se snažíte otěhotnět. Pokud vás přepadají ve zvýšené míře úzkosti hraničící s depresemi, nebo dlouhodobě zažíváte zvýšený stres, nestyďte se a vyhledejte odbornou pomoc. Nemusí se jednat pouze o psychoterapii, ale třeba i o terapii jógou, která spočívá v tom, že začnete poznávat sebe sama a naučíte se vnímat a naplňovat potřeby, které jsou stěžejní pro zachovávání vnitřní pohody. 
  4. Zajděte si na masáž
    Masáž, podobně jako jóga, neuleví pouze svalům, ale i mysli. Díky tomu pomůže zvýšit vaši plodnost. Jak to dokáže? Prokrvuje dělohu, vaječníky a vajíčka a podporuje samo-hojivé procesy těla, které pomáhají třeba při zpracovávání jizev. Podívejte se ve svém okolí po vhodném masérovi či fyzioterapeutovi a zeptejte se na možnost speciální masáže zvyšující plodnost. To se ale týká jen maminek, které se teprve otěhotnět snaží. Pokud již těhotné jste, nebo máte menstruaci, nezapomeňte odborníka o svém stavu zpravit, aby nedošlo k nechtěnému poškození stavu.

Líbil se Vám článek?
Sdílejte ho s přáteli! A přidejte si nás na seznam.cz!