Oční jóga: nejlepší pomoc pro unavené oči od počítače

Oční jóga: nejlepší pomoc pro unavené oči od počítače
zdroj: Shutterstock

Syndrom suchého oka trápí stále více lidí, a to v důsledku časté práce na počítači, prašného prostředí, ale i rychlých změn teplot. Nezapomínejte na své oči a dopřejte jim pravidelné cvičení. Oční jóga může být tím pravým řešením.

Problémy s očima k práci na PC nepatří
Nejenom syndrom suchého oka, ale také pálení, bolesti hlavy nebo zarudnutí. To všechno jsou problémy, které postihují téměř každého, kdo tráví prací na počítači několik hodin denně. Dost možná tyto problémy bagatelizujete, nebo je považujete za nutné zlo. Tak to ale nemá být. Jednoduché cvičení poskytne očím okamžitou úlevu a dlouhodobě zpomalí zhoršování zraku.

Oční jóga zabere jen pár minut, ale její vliv pocítíte
Je to velmi jednoduché. Najděte si krátkou přestávku a uvolněte se. Protáhněte krční svalstvo a záda tak, jak jste zvyklí. Tentokrát se ale neomezujte pouze na ně a zaměřte se na oči. Několikrát zamrkejte a potom začněte pohybovat očima nahoru a dolů. Každý pohyb opakujte alespoň desetkrát. Nejprve nahoru a dolů, potom do stran. Pokud vám pohyb působí bolesti, použijte odvar z heřmánku, nebo světlíku lékařského. Pokrčujte s pohybem a vytvářejte úhlopříčky. Nakonec očima zkuste kroužit. Opět opakujte desetkrát. Na závěr si vezměte třeba propisku a zaostřujte na krátké a delší vzdálenosti.

Po každém cvičení oči zakryjte dlaněmi a setrvejte tak po dobu 3 minut. Přitom si představujte něco, co je vám příjemné a zároveň vás to uvolní. Nepřemýšlejte nad povinnostmi, ani nad nepříjemnými zážitky, které vás v současnosti stresují.

Pravidelnost se vyplácí
Pravidelné cvičení oční jógy přináší pocit úlevy, lepší schopnost zaostřovat, mírní bolesti hlavy a mimo to zpomaluje stárnutí svalstva a tím eliminuje tvorbu vrásek. Je vhodným prostředkem k rehabilitaci po celodenní práci, ať už u počítače nebo venku, kde se setkáváte s prašným prostředím. Velmi účinná je také v létě, kdy míváte podrážděné oči od sluníčka nebo klimatizace z důvodu častých teplotních změn.

Líbil se Vám článek?
Sdílejte ho s přáteli! A přidejte si nás na seznam.cz!

Také by Vás mohlo zajímat

Jak udržet na uzdě hormon hladu, ghrelin?

Jak udržet na uzdě hormon hladu, ghrelin?

Ghrelin neboli „hormon hladu“ hraje v redukci i udržování hmotnosti zásadní roli. Jeho úkolem je signalizovat mozku potřebu doplnit energii jídlem. Jak ho udržet pod kontrolou společně s váhou?

Čtěte dál
5 tipů, jak si maximálně udržet psychiku, zdraví i kondici v boji proti COVID-19

5 tipů, jak si maximálně udržet psychiku, zdraví i kondici v boji proti COVID-19

S dnešní situací nikdo nepočítal. Přesto můžeme podle odborníků i v této těžké době udělat něco, abychom alespoň minimalizovali riziko...
Jak se bránit nákaze? Speciální dechové cvičení na podporu plic a vhodný doplněk stravy

Jak se bránit nákaze? Speciální dechové cvičení na podporu plic a vhodný doplněk stravy

Většinou mají problémy s imunitou malé děti od 3 do 6 let a starší lidé nad 65 roků a lidé s velkou psychickou zátěží. Tyto skupiny...

Videorozhovor