Zbavte se tuku na břiše dodržováním těchto základních doporučení

Zbavte se tuku na břiše dodržováním těchto základních doporučení
zdroj: Adobe Stock

Zbavit se nechtěných tukových polštářů je vždy oříšek. Z některých partií to ale lze lépe než z jiných. Dobrou zprávou je, že břicho patří mezi oblasti, z nichž lze tuk dostat poměrně snadno, protože na to existují osvědčené postupy. Stačí jen následovat doporučení.

Při troše snahy dostanete břišní tuk z těla docela jednoduše a je to hlavně z toho důvodu, že buňky v oblasti bříška se tukem ochotně nafukují. Proč by to tedy nešlo i obráceně? Tuk v našem těle potřebujeme, plní řadu důležitých funkcí, když je ho ale moc, může brzdit cirkulaci krve a znesnadňovat orgánům jejich přirozené fungování. Navíc může podněcovat i zvýšení hladiny cukru v krvi, což zase zvyšuje riziko onemocnění srdce a také diabetem druhého typu. Ačkoliv se nelze zaměřit výlučně na ztrátu tuku z určité části těla (pokud si zrovna nezajdete na liposukci), můžete ale urychlit jeho spalování celkově. Břišní tuk zpravidla odchází ochotně a jako první. Přinášíme 5 nejlepších způsobů, jak toho docílit.

1. Jezte více vlákniny
Potraviny s vysokým obsahem rafinovaných sacharidů neukojí hlad, jen jej podnítí. Budete tak více jíst a přibírat. Proto dávejte přednost potravinám s vysokým obsahem vlákniny, jako jsou celozrnné obiloviny, zelenina, ovoce, luštěniny, ořechy a semínka. Vláknina podporuje dobré trávení, na střeva funguje jako kartáč a zvyšuje pocit sytosti. Budete se cítit sytí po delší dobu a nebudete vyhledávat rychlou energii. Podle studie zveřejněné v roce 2015 v americkém magazínu Annals of Internal Medicine podporuje navíc zvyšování příjmu vlákniny i správnou redukci hmotnosti a tím pádem i úbytek břišního tuku.

2. Vsaďte na chůzi
Chůze je nejjednodušší a nejpřirozenější pohyb vedoucí k úbytku hmotnosti. Studie zveřejněná v americkém magazínu Journal of Nutrition & Biochemistry zjistila, že obézní ženy, které po dobu 12 týdnů třikrát týdně věnovaly chůzi 50-70 minut výrazně snížili množství viscerálního tuku. Začněte pomalu, třeba desetiminutovou procházkou po jídle, a postupně prodlužujte čas a zvyšujte náročnost. Ačkoliv průběžně navyšujete intenzitu, nemusíte se nutně dostat k záměně aktivity za běh nebo plavání. Můžete potom jen přidat další sport. Chůzi můžete zachovat. A můžete střídat vzdálenost, rychlost, terén, intervaly. Možností je spousta!

3. Posilujte
K chůzi přidejte alespoň dvakrát týdně silový trénink. Ten pomáhá budovat svalstvo, které postupně nahrazuje tukovou tkáň. Díky tomu zrychluje metabolismus a zefektivňuje spalování energie ze stravy, kterou přijímáte. Nemusíte hned začít zvedat činky, vyzkoušejte funkční trénink s vahou vlastního těla, jako je třeba TRX nebo jen bez pomůcek, nebo balanční trénink na bosu. Postupně zvyšujte zátěž, podobně jako u chůze. Nestyďte se o pomoc požádat odborníka a ideálně si nechte sestavit cvičební plán přímo na míru.

4. Dopřávejte si dostatek bílkovin
Bílkoviny pomáhají regenerovat svalová vlákna zatížená pohybem a posilováním. Tím dochází k jejich zpevňování a růstu a také úbytku tělesného tuku. Bílkoviny sytí, dodají sílu a zabezpečí, že nebudete mít po pohybové aktivitě několik fází atakování ledničky. Nakombinujte bílkoviny jako je maso včetně ryb, luštěniny, vejce apod. s komplexními (!) sacharidy, které také podpoří regeneraci a dodají energii. Myslete na bílkoviny u každého jídla.

5. Vnímejte spánek jako prioritu
Spánek hraje důležitou roli ve všem, co se týká zdravého fungování organismu. A platí to i pro hubnutí. Což dokazuje i jedna metaanalýza z roku 2017, která zjistila, že lidé, kteří spali méně než 5 a půl hodiny, snědli další den o nějakých 385 kalorií více než ti, kteří spali 7-12 hodin. Nedostatek spánku poskytuje více času pro konzumaci potravin a zakaluje rozhodovací schopnosti týkající se volby zdravého a výživného pokrmu. Ačkoliv potřeba spánku je individuální, hlídejte si abyste spali alespoň 7-8 hodin. Snížíte potřebu kompenzovat únavu jednoduchými cukry.

Líbil se Vám článek?
Sdílejte ho s přáteli! A přidejte si nás na seznam.cz!