Způsoby, jak obohatit ranní kávu o vitamíny a antioxidanty

Způsoby, jak obohatit ranní kávu o vitamíny a antioxidanty
zdroj: Adobe Stock

Zapomínáte na vitamíny, ale kávu nevynecháte nikdy. Bez ní jako kdyby den nemohl správně začít. Proč tyto činnosti nespojit a nedostat z obojího maximum? Tedy na jedné straně si pochutnat, na straně druhé udělat něco pro své zdraví?

Pokud máte potíže se zapomínáním na každodenní doporučení doplnění vitamínů, zkuste je přidat do ranní kávy, bez které si nástup do nového dne nedokážete představit. Benefity jsou jasné – od zlepšení nálady a zvýšení energie, přes ochranu až po posílení libida. Vyzkoušejte některé z našich tipů a připravte si svůj ranní šálek super-zdravé kávy.

1. Skořice pro zdravé srdce
Skořice je jako zázračné koření využívána již po tisíce let. Je přímo nabitá bioaktivními látkami a je mimořádně bohatá na antioxidanty. Podle některých studií může dokonce podpořit zdraví srdce a mozku, stejně jako snižovat riziko rakoviny a posílit imunitní systém. Optimální dávka na posypání kávy je půl čajové lžičky, nebo smíchejte již v hrnečku ještě suchou kávu se lžičkou skořice a zalijte společně.

Tip
Vyzkoušejte ceylonskou skořici, která bývá označována jako „ta pravá“. Je vzácnější a dražší než obvyklá Cassia skořice a také o něco bezpečnější. Cassia totiž vyniká vyšším množstvím kumarinu.

2. Zázvor pro eliminaci svalové bolesti
Zázvor je již po staletí využíván pro léčbu nevolnosti, snižování svalové bolesti i hladiny cholesterolu a také pro pomoc při trávení. Obsahuje silné antioxidační a protizánětlivé sloučeniny. Přidávejte jej přímo do kávy – 1/2 lžičky sušeného zázvoru na šálek.

3. Houby pro podporu imunity
Káva s houbou? Ano! Houby mají skvělé antivirové, protizánětlivé vlastnosti a podporující imunitní systém. Pomáhají také trávení a podle některých studií mohou eliminovat riziko rakoviny a zabránit onemocnění jater. Kávu s přídavkem houby zakoupíte již namíchanou nebo můžete zakoupit vlastní houbový prášek a smíchat s kávou sami doma. Vyzkoušejte velmi oblíbenou reishi. Špetka kokosového cukru do ní a výborný, lahodný mok je na světě.

4. Kurkuma pro dobré trávení
Zemitě zlaté koření jménem kurkuma vyniká silnými antioxidačními a protizánětlivými vlastnostmi. Podporuje detoxikaci jater, pomáhá s trávením i s léčbou deprese. Biologickou dostupnost kurkumy zlepšuje černý pepř. Posypejte si jimi kávu, od každého však pouze malou špetku a hned dostanete jiný rozměr.

5. Maca pro hormonální rovnováhu
Prášek vyrábějící se z kořenů rostlinky Maca je tradičně již po staletí využíván pro zvýšení plodnosti. Bylo rovněž prokázáno, že má schopnost vyrovnávat v těle hladiny hormonů, zvyšovat energii a spolu s ní i sportovní výkony. Maca je superpotravina a v těle se chová jako adaptogen – byla by škoda se o její účinky ochudit! Podávejte denně 1-2 čajové lžičky prášku Maca do kávy či umixovaného nápoje dle chuti.

6. Kakaem proti depresi
Kakaový prášek je jedním z nejsilnějších antioxidantů, nejbohatším rostlinným zdrojem železa a také mimořádně prospívá zdraví srdce. Působí protizánětlivě, snižuje krevní tlak, zvyšuje dobrý HDL cholesterol a snižuje špatný LDL cholesterol. Zlepšuje náladu a mírní depresivní stavy. Kromě toho káva s kakaem skvěle chutná! Přidejte jednu lžičku kakaa do své ranní kávy a dostanete skvělou chuť.

Líbil se Vám článek?
Sdílejte ho s přáteli! A přidejte si nás na seznam.cz!

Také by Vás mohlo zajímat

Potravina, kterou stojí za to jíst denně pro silnou imunitu a zdravá střeva

Potravina, kterou stojí za to jíst denně pro silnou imunitu a zdravá střeva

Tato potravina snižuje riziko osteoporózy, posiluje imunitu a také pomáhá při kontrole hmotnosti. Tušíte správně, je to bílý jogurt. Jaké další důvody potřebujete znát, abyste ho jedli každý den?

Čtěte dál
Potraviny, které vám pomohou zahnat podzimní chmury a špatnou náladu

Potraviny, které vám pomohou zahnat podzimní chmury a špatnou náladu

Podzim je obdobím, kdy máme tendenci kvůli pošmournému počasí trávit více času uvnitř než venku. Schází nám čerstvý vzduch a trpíme...
Klasické mléko vs. mléko z farmy:  Jaký je zdravotní přínos a můžeme věřit mléku z obchodu?

Klasické mléko vs. mléko z farmy: Jaký je zdravotní přínos a můžeme věřit mléku z obchodu?

Mléko je potravina, která je opředena mnoha mýty. Mléko prý obsahuje antibiotika, zahleňuje, způsobuje alergie a navíc je získáváno...