Jak připravit lehčí a zdravější velikonoční nádivku?

Jak připravit lehčí a zdravější velikonoční nádivku?
zdroj: Adobe Stock

Velikonoční hody jsou po postním období opravdu kalorickou bombou. Tradiční pochoutky nejsou zrovna dietní a nízkotučné. Pokud si chcete užít neošizené Velikonoce, ale přesto trochu lehčeji, máme pro vás tip na zdravější velikonoční nádivku.

Nádivka – to je nejčastěji uzené či jiné spíše tučné maso, rohlíky, vejce, hodně soli a kopřivy či něco zeleného. Nic složitého, ale přesto výtečná a velmi oblíbená záležitost. Co kuchařka, to trochu jiný recept. Pojďme si jednotlivé komponenty představit ve zdravější verzi. Výsledek pak bude stejně dobrý a rozdíl skoro nepoznáte!

Uzené maso – volte libovou vysokoprocentní šunku
Maso nebo masný produkt v nádivce je hlavní ingrediencí, nositelem chuti a také tuku. Místo tučného bůčku nebo slaniny raději zvolte libové maso. Pokud již máte od lékaře doporučenou nízkotučnou dietu, vsaďte na uzené tofu a nebo Šmakouna (produkt z bílků) – neobsahují žádný cholesterol a naprosté minimum nasycených tuků.

Rohlíky – místo tukových vsaďte na celozrnné
Místo obyčejných tukových rohlíků použijte jejich celozrnnou verzi – a tím nemyslíme vícezrnnou (obarvené pečivo posypané semínky), ale opravdu pečivo z celozrnné mouky, které si ostatně můžete upéci i doma. Má plnější chuť, nižší glykemický index a je bohatší na minerální látky.

Zelené – dejte ho více a ideálně ještě něco přidejte
Celozrnné pečivo a lehčí verze masa si žádá pořádné chuťové zvýraznění. Přidejte dvojnásobné množství bylinek – ideálně kombinaci kopřivy, medvědího česneku, pažitky a petrželky. Použít můžete i pepř, špetku muškátového oříšku a lahůdkové droždí, které ji ještě lépe vychutí.

Vejce – jedno nahraďte rostlinnou alternativou
Vejce rozdělte na žloutky a bílky. Z bílků vyšlehejte sníh, který zamíchejte do nádivky – ten je lehký a bez tuku. Dva žloutky ale nahraďte lžící psyllia rozmíchaného ve vlažné vodě. Psyllium vytváří gel, který plně nahradí jedno vejce.

Místo obyčejné soli zvolte sůl himalájskou
Se solí šetřete, místo klasické, zvolte růžovou himalájskou, která je pro tělo o něco příznivější. Přidejte také více restované cibulky a česneku, která množství přidané soli o dost sníží.

Velikonoce nejsou jen o přejídání – nenechte se strhnout, abyste pak po nich měli jen výčitky. Vychutnejte si vše, ale v míře.

Líbil se Vám článek?
Sdílejte ho s přáteli! A přidejte si nás na seznam.cz!