Důvody, proč nehubnete, i když se moc snažíte

Důvody, proč nehubnete, i když se moc snažíte
zdroj: Adobe Stock

Podařilo se vám shodit pár kilogramů a konečně jste se po dlouhé době začali cítit zase dobře. A potom se váha zastavila. Ať děláte, co děláte, nechce se zase pohnout směrem dolů. Jaké mohou být příčiny?

Zpočátku se vám dařilo a hubnuli jste bez vynaložení nadměrného úsilí. Bylo to příjemné a osvobozující. Nejste si vědomi toho, že byste něco změnili, ale najednou to celé skončilo a vy nevíte, jak hubnoucí proces zase rozpohybovat. Jedná se o jev zcela běžný – během hubnutí se zpravidla na začátku vždy odvodníte a vyplavíte i nějaké škodliviny, což se projeví rychlým úbytkem hmotnosti. To je ale spíše jakási přípravná fáze, po jejímž ukončení teprve nastává to skutečné shazování. Přechod z první fáze do fáze druhé se často zpomaluje nebo úplně zastavuje. To může mít různé důvody. Zvažte, jestli se netýkají právě vás.

1. Jíte zdravě, ale přejídáte se
Možná jste se zpočátku museli naučit jíst mnohem více, než jste byli zvyklí. Možná, že jste s tím v úvodu dokonce i měli problém. Jenže jste si na to zvykli a nyní jste docela spokojení. Možná tak moc, že jste si ani neuvědomili, že jíte zase více, než potřebujete. Není totiž pravda, že zdravých potravin můžete sníst, kolik chcete. To, že jsou zdravé, neznamená, že nejsou kalorické nebo výživné. Opak je často pravdou. Proto kontrolujte množství a rozhodně se nepřejídejte.

2. Pijete sladké nápoje
Vzdali jste se sušenek, koláčků a čokoládiček plných cukru. Možná jste ale neeliminovali jeho další obvyklý a mnohem více zrádný zdroj – a to slazené nápoje, které jej mnohdy obsahují více než zmiňované sladkosti. I takové zdravě se tvářící ovocné džusy většinou bývají přeslazené a pokud jste zvyklí popíjet je pravidelně, může se to na vaší váze nepěkně podepsat. Vyzkoušejte pro raději čistou nebo jemně perlivou vodu s ovocem a bylinkami jako je máta. Časem si na jemnou chuť takových nápojů zvyknete a po sladkých se vám přestane stýskat.

3. Špatně spíte
Dobrý spánek je jedním z nejdůležitějších faktorů fyzického i duševního zdraví. A souvisí i s tělesnou hmotností – studie ukazují, že špatný spánek je jedním z nejvíce rizikových faktorů obezity. Dospělí a děti, kteří nespí dobře, mají až o 55 % vyšší riziko, že se stanou obézními. Proto spánek a celkově odpočinek nezanedbávejte a spěte denně alespoň 7 hodin. Unavení lidé jedí více než ti plní energie a zrádné je, že si to mnohdy neuvědomují. Možná mezi ně patříte i vy.

4. Málo pijete
Dostatečný pitný režim je zásadním předpokladem správního hubnutí. Potvrzují to i studie. Ukázalo se, že lidé, kteří půl hodiny před jídlem vypijí půl litru vody ztratí o 44 % váhy více než ti, kteří to nedělají. Pitná voda také údajně zvyšuje počet spálených kalorií až o 24-30 % během hodiny a půl.

5. Dopřáváte si moc alkoholu
Alkohol – to jsou prázdní kalorie a cukry navíc. Jednoduše řečeno energie, která je zrovna teď navíc. Měli byste na to myslet a být s jeho konzumací velmi střídmí.

Výdej musí převyšovat příjem
Nakonec musíte během hubnutí vždy dodržovat jednoduchou rovnici a sice tu, že výdej energie musí převyšovat její příjem. Pokud je to dlouhodobě naopak, nikdy se vám zhubnout nepodaří.

Líbil se Vám článek?
Sdílejte ho s přáteli! A přidejte si nás na seznam.cz!

Také by Vás mohlo zajímat

Na toto éčko si dejte pozor – může škodit střevu a konzumujeme ho zcela běžně

Na toto éčko si dejte pozor – může škodit střevu a konzumujeme ho zcela běžně

Podle nové studie může oxid titaničitý, tzv. titanová běloba (E171), běžné éčko používané v mnoha potravinách, ovlivnit trávicí systém. V jakých potravinách na něj můžete narazit a co v těle může způsobit?

Čtěte dál
Jak vhodnou stravou významně posílit imunitu

Jak vhodnou stravou významně posílit imunitu

Období podzimu se nese v duchu častých nachlazení. Proč někdo nemocem podlehne snáze a jiný odolá? Vše je otázka síly a efektivity...

Videorozhovor